6000 Warga Papua Mengucapkan Syahadat Massal

6000 masyarakat papua mengucapkan syahadat massal. kami jalani dakwah di papua dengan penuh pengorbanan. sempat kami keluar ke pedalaman suku tatsmit.

kami pula disambut dengan panah dan tombak dan habis, tubuh aku dengan panah beracun sampai aku dilarikan ke tempat tinggal sakit. nyaris satu minggu aku dirumah sakit, tetapi tetaplah tabah. anehnya, sebagian orang yang memanah aku ikut menghantar aku ke tempat tinggal sakit.

seusai pulih, kami tetaplah masuk ke suku itu, sampai kami di terima dan yang kesatu yang kami sampaikan ialah bagaimna langkah mandi mengenakan sabun, syampo dan berus gigi pada suku itu, sampai mereka merasa aman kerana hingga saat ini mereka suku itu mengenakan minyak babi bagaikan sabun.

seusai mereka berkesan dengan mandi pakai sabun, syampo, baru kami jalani dakwah tauhid, pada dini dakwah kami disitu, kami mengajak 2000 orang kelapangan buat mandi beramai - ramai buat menghilangkan najis mughallazah mereka, dan mengajak mereka syahadah.

alhamdulilah, 2000 orang sudah masuk agama islam, dan sekian waktu yang pendek selepas itu, 4000 lagi mengucap kalimah syahadah.

ustaz dahlan






(sumber: pusatartikelpilihan. com )

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ads
Diberdayakan oleh Blogger.